Postat av Carl Stridsberg Postat i LoveLaholm.se

MEDVIEW SKILDRAR HALLÄNDSKT STRANDLIV

En riktigt regnig juli månad, pandemi, hemester och augustihetta av sällan skådat slag. Frågan är om de halländska stränderna någonsin varit mer populära än just augusti 2020?

Foto/Källa; Cindy Grundsten/Pixabay

Halländskt strandliv, när det är som bäst, matchar vilket medelhavsresemål som helst. Här finns vackra sandstränder, runda klippor, klart och friskt vatten. Restauranger med parasoller samsas med foodtrucks som säljer allt från burgare till våfflor. Lägg därtill en temperatur på 30 grader och över 20 i vattnet, så vips var semester på hemmaplan mer än OK.

Mediatekniks MEDviewkameror används framförallt i ett marknadsförande syfte. Ett hotell som vill visa upp sin strand, ett torg eller en golfbana för att ge några exempel. Streamarna används helt enkelt för att locka publik och klick. I år har dock kamerorna fått en annan, viktig betydelse. I en tid av pandemi och socialt avståndstagande har MEDview varit ett bra instrument för såväl kommuner som privatpersoner att i realtid kunna se hur beläggningen på våra stränder är. Detta har i sin tur bidragit till en medvetenhet hos den enskilde individen. Kanske har man undvikit att åka till en strand som man på förhand sett är full av folk.

Tittar man på statistiken över antal besökare på Mediatekniks Youtubekanal, så har strandvyerna skjutit i höjden senaste tiden. T.ex. så genererade Kåsa Strand i Varberg över 25000 besök senaste månaden.

Att kunna visualisera på ett tydligt sätt har många fördelar. Tekniken bakom MEDview utvecklas också hela tiden, så förutom att leverera högkvalitativa (och oftast väldigt vackra) direktsändningar, kommer även andra former av data kunna presenteras i framtiden. Mer om detta i höst.

Besök några av Hallands vackra stränder här:

Kåsa, Varberg

Apelviken, Varberg

Skrea, Falkenberg

Olofsbo, Falkenberg


Relaterade länk

MEDview

 

OM Mediateknik

Vi är Mediateknik. Den nya tidens telekomföretag. Mindre, mer personligt och lättillgängligt, med fullständigt och totalt kundfokus. Vi lyfter ner tekniken till människan. Vi ser människans behov och anpassar tekniken utefter dessa. Varje dag 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan arbetar vi oförtrutet med att vara delaktiga och göra människan delaktig i det digitala samhället. Oavsett om människan befinner sig på sin arbetsplats eller hemma. Vårt varumärke bygger på kundvård. Detta är vårt arv och vårt ansvar. Vi har bestämt oss för att göra IT och Telekom mer mänskligt. 

 

BESÖK VÅRA SYSTERSAJTER
ListitSweden.se och HittaUpplevelse.se
Där kan du hitta och få tips om resor, upplevelser, evenemang, besöksmål och sevärdheter.
Klicka på banner nedan eller klicka på deras namn här ovanför.
Du kommer även till ListitSweden.se genom att klicka på bannern här nedanför!

Relaterade inlägg

  • Kommentera

Arkiv

Hoppa till verktygsfältet