Visar innehåll märkt "turism"

Naturen får oss att må bra. Det upptäckte många under sommaren 2020. En undersökning som Naturvårdsverket har gjort visar på rekordmånga besökare. En trend som också går igen i Västra Götaland.

Läs mer



Coronapandemin har fått svenskarna att återupptäcka den svenska naturen. 2020 har varit de stora beteendeförändringarnas år. Kramar har bytts mot social distansering och semestern har blivit svemester. Detta har lett till att svenskarna har umgåtts mer utomhus, både i lokala grönområden och ute i naturen. Trenden har också synts i detaljhandelns försäljning. Årets julklapp är därför stormköket.

Läs mer



Vandrings- och hemestertrenden har vuxit sig stark under flera år och har under 2019 och 2020 slagit alla rekord. Längtan till natur, fjäll och det ostörda är stor.

Läs mer



Tillsammans räddar vi den lokala handeln! En kan inte göra allt med alla kan göra något och vi på Cityplay vill göra vad vi kan. Cityplay skapades för att stödja lokal handeln och skapa levande städer. Det gällde tidigare och det gäller i högsta grad även nu. Därför formar vi tillfälligt om Cityplay och gör det till en digital mötesplats för handlarna och stadens invånare.

Läs mer







Trots att stora delar av juni och juli regnade bort kan besöksnäringsföretagen i Västsverige se tillbaka på en lyckad sommar. Hela 51 procent av företagen som deltar i Turistrådet Västsveriges undersökning Besöksnäringsindex har ökat omsättningen under sommarmånaderna, gentemot samma period 2014. Endast 13 procent rapporterar om en minskad omsättning.

Läs mer



Arkiv

Hoppa till verktygsfältet